26 Şubat 2015 Perşembe

NC NW ALT TON NEDİR? NE İŞE YARAR? ALT TONUMUZU NASIL BULABİLİRİZ?

En çok M.A.C cilt ürünlerinde karşımıza N,NC,NW W ve C kodlarının açıklamasını yapalım hemen;

  1. N: neutral,nötr cilt alt tonuna sahip olanlar için
  2. NC: neutral cool,alt tonu çoğunlukta sarı ciltler için
  3. NW: neutral warm,alt tonu çoğunlukta rose yani pembelik olan ciltler için
  4. W: warm, rose alt tonuna sahip olanlar için
  5. C :cool,soğuk,sarı alt tonlular için
Peki,cilt alt tonumuzu bilmiyorsak ne olacak?Ya da cilt alt tonumuzu nasıl anlarız? Panik yok,hemen anlatıyorum!


Damar testi yöntemi: Bileklerimizde görünen damarlarımıza mümkünse güneş ışığında,değilse ışıklandırılmış bir ortamda bakıyoruz. Eğer damarlarınız  yeşil renkteyse bu warm alt tonuna sahip olduğunuz anlamına gelir.Eğer,damarlarınız mavi renkte görünüyor ise cool alt tonuna sahipsiniz demektir.Ya ben bakıyorum bakıyorum anlayamıyorum,mavi gibi ama sanki yeşile de benziyor diyorsanız panik yapmayın,muhtemelen nötr alt tonuna sahipsinizdir.


Takı testi yöntemi:Bu yönteme altın ve gümüş testi de deniyor.altın ve gümüş  bir takı takarak da cilt alt tonumuzu öğrenebiliriz.Bu bir kolye de olabilir yüzük de.ama ben en iyi yüzükle anlaşılacağını düşünüyorum.Bir parmağınıza gümüş bir yüzük,başka bir parmağınıza altın bir yüzük takın.hangi materyal cildinizi daha sağlıklı,canlı ve parlak gösteriyorsa işte o materyal size cilt alt tonunuzun ne olduğunu söyleyecektir.Eğer gümüş teninizi daha canlı gösteriyorsa soğuk alt tonlu (cool);altın daha canlı gösteriyorsa sıcak (warm) alt tonuna sahipsiniz demektir.
Kıyafet testi yöntemi: Dolabınıza bakın,kıyafetlerinizde hangi renk çoğunlukta.mavilerin grilerin size daha çok yakıştığını,sizi daha canlı gösterdiğini düşünüyorsanız,cool alt tona sahipsinizdir.Yok,bana sarılar,turuncular,kırmızılar çok yakışıyor diyorsanız warm alt cilt tonuna sahipsinizdir.Canım,ne giyersem giyeyim hepsi bana yakışıyor,beni canlı gösteriyor,kahretsin diyorsanız nötr cilt alt tonuna sahipsinizdir demektir :))
Beyaz kağıt testi yöntemi: Yüzünüzü soğuk suyla yıkayın ve beyaz bir A4 kağıdını yüzünüze yaklaştırın ve bakın,yüzünüz pembe görünüyorsa cool,kırmızı görünüyorsa warm cilt alt tonuna sahipsiniz demektir.
Hepsini yaptıysanız ve bir karara varamadıysanız nötr cilt alt tonuna sahipsiniz demektir ve bence en avantajlı cilt alt tonu budur,çünkü tüm tonlar size uyar.
Ben soğuk alt tonuna sahibim ama içinde rose luk deil bejlik bulunduran ürünler kullanmak istiyorum diyebilirsiniz.Kullanabilirsiniz elbet,fakat mükemmel uyumu yakalaya
mayacaksınızdır.Cilt alt tonu özellikle fondöten seçiminde çok çok önemlidir.


Umarım faydalı olmuştur,kendinize iyi ''BAKIN'' :))

1 yorum: